Lägg dina varor här

Du har inga produkter i din varukorg.

Du har inga produkter att jämföra.

Sök

Allmänna villkor

 

Leverans

Vid beställning kan du betala med följande typer av kort - Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, American Express. Var dock uppmärksam på att om det används ett debitkort, så reserverar din bank beloppet på ditt konto, men att pengarna först dras när vi skickar ordern. Vid betalning med debitkort tillkommer en avgift för detta som betalas av kunden. När köpet är genomfört skickas ordern inom 1-4 arbetsdagar. Vid beställning av varor markerade med att de är lagrade på fjärrlager förekommer det dock längre leveranstid. Leveranstid till adresser i Sverige är 1-5 dagar efter ordern har skickats. Alla varor skickas med GLS, Postnord eller DHL.

 

Alla varor levereras så länge lagret räcker. Hshop.se visar aktuell lagerstatus och varor visas endast på websidan om de är på lokalt lager, fjärrlager eller beställda hos leverantören. Vid beställning av både lagervaror och varor som är angivna som en beställningsvara förbehåller Hshop.se sig rätten att antingen skicka hela ordern delvist eller i en leverans när beställningsvarorna är på lager. Hshop.se tar förbehåll för utgående varor, prisändringar, tryckfel och/eller ändring av avgifter.

 

Returvaror

Alla varor kan returneras inom 30 dagar från det datum du mottog varan.

Personifierade varor kan inte bytas eller returneras. Det betyder att produkter med tryck, oavsett typ, inte kan returneras enligt dansk konsumentavtalslag, paragraf 18, stk. 2. nr. 3.

Rätten till att returnera varan upphör om du använder produkten på ett sätt som försämrar varans försäljningsvärde.

 

Returfrakt

 

Ditt paket är viktigt för oss! Därför ska alla paket som skickas retur kunna spåras. I ditt paket ligger en returetikett från GLS. Om den saknas kan den laddas ner här:

 https://goo.gl/EMoUvw , det kostar endast 65 kr att använda denna etikett och dras av när vi mottager paketet.

 

Paketet ska därför lämnas till rätt transportör och det är viktigt att du får ett kvitto på att du har lämnat in paketet eftersom det är ditt bevis på att det är skickat.

 

Byte eller pengarna tillbaka

 

När du skickar tillbaka en vara använder du returlappen som ligger med i paketet och vi ber dig fylla i samtliga fält. Här kan du välja att en ny storlek skal skickas till dig, ett tillgodokvitto eller pengarna tillbaka. Om den önskade varan är slutsåld skickas ett tillgodokvitto till dig om inte annat har önskats.

 

Kom ihåg att du kan returnera billigt med vår returetikett.

 

Express-retur

 

Ska bytet gå extra snabbt eller vill du vara säker på att rätt storlek/färg inte är slutsåld kan du gå in och beställa din nya storlek eller vara med detsamma och därefter skicka tillbaka den ”oönskade” varan med den bifogade etiketten för endast 65 kr. På så vis hanteras din order express och du mottar din nya storlek snabbt som blixten.

 

Alternativt så kan du vänta och beställa den nya varan till när vi har återbetalat pengarna.

 

Allmän information

 

Behandlingstiden är ca 5–7 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din vara. Det finns alltid en returlapp i paketet och om denna har kommit bort kan du ladda ner den här

 

Det är inte möjligt att återbetala beloppet till ett annat konto än det som har använts vid köpet. Är varan köpt med presentkort ska varan returneras och ett nytt presentkort/tillgodobevis skickas till dig.

 

Om du ångrar ditt köp ska du returnera varan i samma skick och mängd som då du mottog den. Detta betyder att varan ska vara oanvänd, ha alla etiketter intakta samt får inte vara tvättad. Det är viktigt att du antingen packar in varorna i emballaget som du mottog varorna i eller packar in dem försvarligt i en påse eller papplåda så du inte klistrar returetiketten samt tejpar direkt på varans originalemballage, t.ex. skoaskar. Ångerrätten bortfaller därför helt eller delvist om du använder varan på ett sätt som helt uppenbart försämrar varans försäljningsvärde betydligt. Om varan är använd eller tvättad så är varans värde försämrat med minimum 50% och i samtliga tillfällen värderar vi försäljningsvärdet på varan och beloppet som återbetalas korrigeras.


Persondatapolitik

I samband med ditt inköp på vår webbplats samlar vi in ett antal personuppgifter om dig. Den information vi samlar in är: ditt för- och efternamn, din adress samt din e-postadress. Informationen blir inte lagrad i krypterad form och skickas likaså inte i krypterad form. I samband med din beställning på vår hemsida godkänner du att vi ger dig möjlighet att slå dessa personuppgifter upp via din e-postadress eller telefonnummer. Detta innebär att dessa personuppgifter är tillgängliga för allmänheten och kan slås upp offentligt om personen har tillgång till din e-postadress eller telefonnummer. Vill du ta bort dessa personuppgifter bedes du kontakta kundtjänst som kan ta bort dina personuppgifter.

Kreditkortsinformation är krypterad. Vi sparar inte din kreditkortsinformation. Om du anger din e-postadress eller mobilnummer, godkänner du att vi kan kontakta dig via e-post eller SMS med information om din beställning eller om erbjudanden. Observera att du accepterar vår sekretesspolicy ("behandling av dina personuppgifter") när du använder denna webbplats, inklusive vår användning av cookies. De data som du skickar i samband med inköp vid betalning med kreditkort är krypterad (SSL) och det är endast PBS som kan läsa dem. Beloppet dras på ditt kort direkt efter att beställningen har slutförts och kommer att skickas med GLS, Postnord eller DHL.


Presentkort eller kampanjer

Användning av presentkort kräver att du accepterar följande villkor. De elektroniska presentkorten kan behållas och går ut efter 2 år. Beloppet på presentkort kan inte överstiga kr. 3.000. Vi tar inget ansvar för förlorade, skadade, stulna eller deaktiverade presentkort. Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa regler. Presentkort eller kampanjkod kan användas som betalning, delbetalning eller rabatt när du handlar på vår webbplats. När du betalar med ett presentkort dras beloppet från saldot och du kan se evt. restbelopp på kvittot. Du kan också efterföljande skriva till kundtjänst och få ett uppdaterat saldo. Vänligen ha din rabattkod redo.

Reklamation

Hshop.se kontrollerar alla produkter innan dessa skickas iväg till dig. Skulle en defekt förekomma på en av våra produkter hänvisar vi dig till att skriva till kundservice på info@hshop.se som på vardagar svarar inom 24 timmar, därefter skickar vi en returettikett till dig. Under helger ska du räkna med längre svarstid. Returnera varorna med retursedeln. Det är inte ett krav, men det underlättar vårt arbete med enskilda ärenden och minimerar behandlingstiden för reklamationen.

När du handlar på hshop.se har du 24 månaders garanti. Detta innebär att du antingen kan få din vara reparerad eller mottaga en ny vara. Beroende på den specifika situationen kan du få återbetalning eller minskning i pris. Naturligtvis är det ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte orsakas av en felaktig användning av produkten eller annan skadlig användning. Varor som returneras med reklamation kommer att repareras eller ersättas med en ny vara inom 7 arbetsdagar från mottagandet. Om vi inte kan ersätta din vara med tillsvarande återbetalas varans köpspris på ditt konto inom 7 arbetsdagar.

 

Du måste klaga inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Vid defekt på din produkt ska du kontakta kundtjänst inom 2 månader.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina fraktkostnader, alternativt skickar vi dig en returetikett.

När du returnerar produkten, ange då vad problemet är så detaljerat som möjligt. Anmärkning: Vi accepterar inte paket som skickas med COD eller liknande.

Kom ihåg att produkten alltid måste returneras i skyddsförpackningar, samt att original skokartonger och liknande skall emballeras vid returnering. Tag alltid ett kvitto för transporten, så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Returadressen för GLS, PostNord og DHL:

Hshop.dk Aps
P. Hiort Lorenzensvej 4
8000, Aarhus C
Danmark

Klagomål

Skulle eventuella tvister uppstå i samband med ett köp av en produkt skall det skickas ett skriftligt klagomål till info@hshop.se. För att minimera handläggningstiden av ditt klagomål, rekommenderar vi att du tar telefonisk kontakt först. Detta kan göras via vår call-back service, så vi får möjlighet att rätta eventuella fel eller försummelser. Vid evt. tvister mellan Hshop.se och konsumenter är dansk lag gällande.

 

Marknadsföring

Det är alltid möjligt att avsluta prenumerationen av div. aktiviteter hos Hshop.se genom att skriva till kundtjänst. Om du inte längre önskar att ta emot meddelanden eller uppdateringar per mail eller sms kan du alltid välja bort detta. Vi hjälper dig gärna och ber dig kontakta kundtjänst om du är osäker på hur man gör. Önskar man att inte längre mottaga vårt nyhetsbrev gör man detta nederst i brevet, då Hshop.se inte kan avregistrera manuellt.

 

Övrigt

Din varukorg sparas om du registrerar dig på webbplatsen och det skickas en mail till dig om det inte är möjligt att slutföra din beställning.

Du måste vara 18 år eller äldre för att handla på Hshop.se – Om du är under 18 år krävs samtycke från dina föräldrar.

Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss på info@hshop.se